29 de maig 2024

I CICLE FORMATIU

Formació: Comunicació no sexista a l’empresa

Formació gratuïta amb el suport de:

Departament Igualtat i Feminismes

“La comunicació no sexista a l’empresa”

La importància del llenguatge no sexista i inclusiu per a les empreses compromeses amb la igualtat: com aplicar-ho de manera pràctica.

Formació La comunicació no sexista a l'empresa

Les empreses, amb la seva responsabilitat social, són agents essencials per assolir els objectius de desenvolupament sostenible de les Nacions Unides per al 2030 i, en concret, l’objectiu d’igualtat de gènere.

Aquesta formació ofereix un espai per a la identificació de la comunicació sexista i ofereix recursos per transformar-la en inclusiva i actual.

Sabies que a Catalunya…

• La meitat dels anuncis (48%) que es van passar a TV3 contenien estereotips de gènere.
  • Un 17% més que l’any anterior i una de les pitjors dades registrades des que l’ens va començar a fer-ne seguiment al 2001.
  • A la xarxa s’ha duplicat la segregació per sexe en només un any.
  • El CAC alerta que les plataformes digitals com YouTube són un ‘caldo de cultiu’ per a l’encasellament sexista dels gustos en funció dels rols de gènere, ja que esdevenen un sistema de promoció amb audiències molt nombroses.

Font: CAC, 2020.

Objectiu

• Integrar el valor de la comunicació inclusiva.
  • Reflexionar sobre el llenguatge sexista i les seves conseqüències.
  • Proporcionar eines que facilitin la incorporació de la diversitat a la comunicació corporativa.
  • Proporcionar eines que facilitin l’ús d’un llenguatge neutre, no sexista i la comunicació inclusiva.
  • Repassar les tècniques de redacció i unificar formats de comunicació.

«Un estudi recent conclou que el 76 % de les consumidores i el 71 % dels consumidors consideren que la manera en què els retrata la publicitat s’allunya de la realitat. Això ens demostra que alguna cosa ha de canviar en la comunicació amb una perspectiva de gènere. Hem de pensar, però, que la igualtat no ha de treballar-se només des de la comunicació, sinó que ha de ser tractada corporativament.» (Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya).

La formació: continguts

• Introducció a la comunicació
    • Definició i elements de la comunicació, origen de les llengües, context social-històric, definició de la perspectiva de gènere i conceptes relacionats (androcentrisme, sexisme, masclisme, patriarcat)
  • Comunicació visual
    • Exemples per entrenar la detecció de sexisme, recursos i aplicació dels mateixos en la comunicació visual
  • Criteris de llenguatge inclusiu i filtre igualtat
    • Eines per treballar el llenguatge inclusiu
    • Comunicació efectiva

La formació es desenvoluparà en una sessió de tres hores que combina la teoria des de la perspectiva de gènere i els exercicis pràctics, obrint un espai de reflexió i participació a les persones participants.

La formació va a càrrec de Berta Canals i Renau, directora de la Fundació SORLI i experta en igualtat de gènere i violències masclistes al món de l’empresa, dins del qual imparteix cursos i tallers amb perspectiva de gènere.

La formació va dirigida a les persones que s’ocupen de la comunicació (interna i externa) de l’empresa, als professionals de qualsevol àmbit que hagin de redactar, parlar i intervenir en nom de l’empresa, i als professionals que tinguin interès a comunicar-se amb perspectiva de gènere.

Propera formació…pròximament

Amb el suport de:

Departament igualtat i feminismes generalitat de catalunya

BARCELONA

JA L'HEM FET!

• Formació: La comunicació no sexista a l’empresa
  • Espai Fundació SORLI: C/Àusias March 107, 08013 Barcelona
  • Dia: 29 de maig 2024
  • Hora: de 9.30 a 12 h (presencial)

Inscriu-te a la formació de comunicació no sexista a Barcelona!

Dimecres 29 de maig 2024

La Fundació Privada SORLI, com a responsable del tractament, gestionarà les teves dades amb la finalitat d’incloure-les a la seva base de dades per a la realització de la Formació sobre “Comunicació no sexista a l'empresa”. La legitimació resideix en el consentiment exprés de la persona assistent al Taller-Formació, el qual pot ser revocat en qualsevol moment comunicant-ho a hola@fundaciosorli.org. No es cediran les teves dades a tercers excepte obligació legal. Pots accedir, rectificar i suprimir les teves dades, així com exercir altres drets, consultant la informació addicional i detallada sobre protecció de dades a la nostra Política de Privacitat.

BARCELONA

JA L'HEM FET!