FUNDACIÓ I CULTURA2024-06-25T10:52:21+02:00

LA FUNDACIÓ I LA CULTURA

Aliança per la igualtat

Cultura i igualtat

Des de la Fundació SORLI sabem que, per arribar a la igualtat, necessitem participar en el món de la cultura. La literatura, música, el cinema i la televisió són unes plataformes imprescindibles per reflectir unes realitats que en el dia a dia queden tapades. Amb la consciència que els missatges poderosos necessiten grans altaveus, a la Fundació SORLI donem suport a la cultura del país.

La Fundació SORLI té com a objectiu principal donar suport a la cultura a través de diverses iniciatives i projectes. Continuem treballant per construir una societat més justa i equitativa.

FESTIVAL FLORAL

CINEMA “BONITA”

1. Festival Floral 2024

Festival Floral

La tercera edició del Festival Floral ha estat un èxit. Amb més de mil assistents, hem celebrat cinc concerts, dues sessions de DJ, una actuació de dansa i dues visites guiades que han omplert d’art, de cultura i de coneixement els pobles de Vilassar de Mar i Vilassar de Dalt. L’esforç de l’equip de voluntaris, el patrocini, la col·laboració de diversos comerços locals i la implicació dels ajuntaments i institucions han fet possible un festival d’altíssima qualitat i alhora proper, on la música i l’art han estat els protagonistes.

2. Cinema “Bonita”

rodatge bonita

Bonita

SINOPSI

53 DONES ASSASSINADES EN EL 2023, VÍCTIMES DE LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE

La mort és el darrer graó d’una escala que comença molt abans. Perquè abans d’un assassinat hi ha una pallissa; abans d’una pallissa, un insult; abans d’un insult, un crit…

Una professora escolta, de camí a la universitat, una funesta notícia a la ràdio del seu cotxe: han trobat una cadireta de bebè surant al mar. És el cas de l’Ana i la Olivia, les nenes víctimes de violència vicària de Tenerife. La paraula bonita, dita per un periodista a la tertúlia, li crida l’atenció. Més tard, al bar de la facultat, quan només queden quatre persones disperses, un incident provoca que un alumne s’encari amb ella. Ningú li fa costat. Tampoc serveixen de res les seves reiterades disculpes. Ell, en una escala d’agressivitat in crescendo, la seguirà fins a trobar-se-la a soles.

O no. Uns altres finals són possibles. Passen per l’empoderament de la dona i la solidaritat d’aquells que presencien un acte de violència.

“La desigualtat persisteix: les directores de cinema reben un 42% menys de pressupost”

La bretxa de gènere al cinema es va reduir una mica més l’any passat, però segueix sent un sector masculinitzat i les directores reben pressupostos que estan un 42% per sota dels seus col·legues homes, segons l’informe anual de l’Associació de Dones Cineastes ( CIMA).

Dades de bretxa de gènere al cinema

Making Bonita

Bretxa de gènere per a les directores

En direcció hi ha un 29% de dones, en producció executiva un 31% i en guió un 35%; a l’altre extrem, un 85% de dones en disseny de vestuari, 81% en maquillatge i perruqueria i 64% en direcció artística. L’única categoria amb paritat és direcció de producció, amb un 51% de dones.

Aspectes econòmics: Menys pressupost per a elles

El cost mitjà d’un llargmetratge el 2023 va ser de 2,44 milions d’euros, i va ser més gran per als homes directors (2,83 milions) que per a les dones (1,63 milions), amb una bretxa del 42% a favor d’ells.

Fonts: efiminista  i CIMA

Articles relacionats al nostre Blog