Programa Olimpia

OLIMPIA, una aliança entre SORLI i la Fundació SORLI

Comencem amb dades…

Del total de dones a Espanya, prop d’un 15 % ha patit violència de gènere en algun moment de la seva vida (de mans de parelles actuals o exparelles) i quasi un 2 % durant el darrer any. Estem parlant de prop de 380.000 dones en un any.

Segons la Fiscalia, una dona triga entre 8 i 10 anys a denunciar, si ho arriba a fer.

1 de cada 4 dones ho arriba a denunciar i a demanar ajuda formal.

6 de cada 10 dones en aquesta situació estan desocupades. La meitat d’elles són aturades de llarga durada.

9 de cada 10 dones en aquest context té dificultats serioses per arribar a finals de mes.

4 de cada 10 dones no troba una jornada laboral compatible amb la seva situació familiar.

En aquesta situació, la feina es converteix en un recurs essencial perquè aquestes dones no només guanyin autonomia i independència econòmica, sinó que també ampliïn el seu cercle social, tinguin més confiança en elles mateixes i puguin sortir del cercle d’abusos i exclusió.

Programa Olimpia

Què és el programa OLIMPIA?

El programa OLIMPIA es tracta d’un projecte innovador que treballa per afavorir la inserció laboral de dones víctimes de violència masclista al grup SORLI.

El projecte, amb un itinerari de dotze mesos de durada, combina accions d’orientació, capacitació i formació així com l’acompanyament en el desenvolupament de la feina en el lloc de treball. Totes les accions desplegades en l’itinerari de cada dona beneficiària són ajustades als interessos, moment vital i motivació de la dona.

Com ho fem?

Les dones que entren als centres de recursos especialitzats (els SIADS o els pIADS) i se senten a punt per treballar, prèvia avaluació, entren al programa Olímpia de la Fundació SORLI. Durant un temps les acompanyem i preparem per a la feina que faran a aquesta empresa, i quan estan preparades (pot ser que sigui de 3 setmanes a 3 mesos o inclús més), passen al seu lloc de treball.

Però no les deixem soles, el programa també contempla fer un seguiment i acompanyament perquè la seva integració sigui fàcil i duradora.

Els i les seves caps orgàniques ja estan formades i, per tant, saben com acollir, acompanyar i tractar les situacions previsibles, de manera professional, empàtica i alhora sense revictimitzar-les ni infantilitzar-les.

Inserció laboral per a dones

1.

Les dones que demanen ajut formal entren en circuits d’atenció a les víctimes, siguin locals o nacionals. Aquests centres de recursos són especialitzats, els SIADS o els pIADS.

2.

Arriba un moment en el procés de reconstrucció vital, que elles ja estan preparades per començar a treballar.

3.

I aquí entrem nosaltres.  Quan els centres especialitzats i les dones estan d’acord en el fet que ha arribat aquest moment, es posen en contacte amb la Fundació SORLI i entrin a formar part del programa OLIMPIA, per a la seva inserció laboral al grup SORLI.

4.

La feina per a elles significa una porta de sortida de la violència de gènere i una porta d’entrada a una vida amb futur i esperança.

De què parlem quan parlem de violència de gènere

És la violència que s’exerceix contra les dones, com a manifestació de la discriminació i de la situació de desigualtat en el marc d’un sistema de relacions de poder dels homes sobre les dones, i que pot ser produïda per mitjans físics, econòmics, psicològics, incloses amenaces, intimidacions o coaccions. Aquesta violència té un caràcter acumulatiu. Sovint sol ser difícil per a la dona que pateix violència adonar-se del procés en què es troba.

Programa olimpia

Amb el suport de: